زبانهای شئ گرا ؟
دانش برنامه نویسی و علم كامپيوتر
دو شنبه 5 مرداد 1394برچسب:زبان, :: 13:14 :: نويسنده : مرتضی مهدی زاده

زبانهای شئ گرا ؟

زبانهای قدیمی اکثرا تحت سیستم عامل Dos کار می کنند و به دلیل اینکه این سیستم عامل پشتیبانی چندانی از گرافیک نمی کند، یا بهتر بگویم اصلا پشتیبانی نمیکند در نتیجه نرمافزارهای تحت این سیستم عامل از گرافیک بالایی برخوردار نمی باشند _ البته این بدان معنا نیست که در این سیستم عامل نمی توان نرم افزارهایی با گرافیک بالا نوشت _ چون علت عدم پشتیبانی این سیستم عامل از گرافیک نبودن کارتهای گرافیکی قوی در آن موقع بوده است.

اما امروزه کارتهای گرافیکی قویی ساخته شده اند که امکان کار با تعداد رنگهای زیادی را فراهم میکنند. بنابراین نمیتوان گفت که در این سیستم عامل از گرافیک باا نمیتوان بهره برد چون با برنامهنویسی (که البته نوشتن این برنامه ها چندان کار ساده ای نیست) میتوان نرم افزارهای گرافیکی جالبی خلق کرد. ولی بحث برسر سرعت، کیفیت، سهولت است. که با روی کار آمدن سیستم عامل سری Windows و دیگر سیستم عامل های گرافیکی این سه فاکتور فراهم گشته و با ظهور این سیستم عامل های گرافیکی نسل جدیدی از زبانهای برنامه نویسی روی کار آمدند که به آنها زبانه ای برنامه نویسی شئ گرا (Object Oriented یا Visual)  می گویند.

نرم افزارهای این زبان های برنامه نویسی ، محیط خوبی را فراهم می کنند که برنامه نویس لاقل برای نوشتن نرم افزارهای خدماتی از دغدغه گرافیک برنامه خلاصی یابد، به عنوان مثال یک برنامه ماشین حساب از تعدادی دکمه تشکیل شده است (مانند Calculator در Windows)، طراحی این دکمه ها برای برنامه نویس در یک سیستم عاملی مانند Dos کار وقتگیری است. که در زبانهای شئ گرا با یک کلیک موشواره (Mouse) این امر میسر می گردد. بعلاوه اگر شما خواهان استفاده از موشواره باشید باید تمام حرکات آن را کنترل کنید تا با اشکال مواجه نشوید، اما در زبان های شئ گرا استفاده از موشواره به یک روال عادی تبدیل شده و برنامه نویس اصلا به آن فکر نم یکند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان